Strona głowna O_klanie Sklad regulamin serwery Strona głowna Strona głownaap_downloads
ol

ArmA: Tutoriale

Wstęp

Tworzenie mission.sqm
Tworzenie description.ext
Tworzenie briefing.html
Tworzenie init.sqf
Optymalizacja

Markery

Marker
Łączenie z briefing.html

Wyzwalacze

Wyzwalacz
Łączenie z briefing.html

Przykłady

Transport 1
Transport 2
Wspracie AI 1
Wspracie AI 2
Patrol AI 1

Eye Candy

Pogoda
Papa Bear

Uwaga!

Jeśli masz propozycje na nowy turorial, chcesz się czegoś wiecej dowiedzieć, lub zgłosić jakis błąd w tutorialu? Napisz
 

ArmA: 2

Wstęp

ArmA 2 - gameplay

Linki

Wsparcie AI 2
Czasami zachodzi potrzeba w misjach by stworzyc w danym miejscu pojazdy po wykonaniu pewnego zadnia.
W pierszej kolejnosci tworzymy jednoski ktre maja si pojawic po wykonaniu zdania...Niech to bdzie np M1A1 i HMMWV...

Ustawiamy je gdzie zdala od akcji by nie byly widoczne ani dostpne...M1A1 nazywamy "abrams_nr_1" a HMMWV "hummwv_nr_02"
Nazywamy odpowiednio nasz wyzwalacz np: "respawn_nr_1"

Tworzymy teraz wyzwalacz i jedyne co musimy zrobic to po ustawieniu PRZY AKTYWACJI podajemy w ktrym miejscu ma si pojawic dany zestaw jednostek.

abrams_nr_1 setpos (getpos respawn_nr_1); hummwv_nr_02 setpos (getpos respawn_nr_1)
W ten sposb po wykonaniu zadania w centralnym punkcie wyzwalacza pojawi sie abrams i hummer... Czasem lepiej stworzyc 2 odrbne punky respawnu np. niewidoczne markery i to do nich przypisac kolejno pojazdy.

Mona te uyc innej skadni

abrams_nr_1 setpos (getmarkerpos "marker_nr_1")
gdzie marker_nr_1 to nazwa unikalna markera ( by nie byy widoczny na mapie przestawiamy marker w tryb 'pusty' )