Strona głowna O_klanie Sklad regulamin serwery Strona głowna Strona głownaap_downloads
ol

ArmA: Tutoriale

Wstęp

Tworzenie mission.sqm
Tworzenie description.ext
Tworzenie briefing.html
Tworzenie init.sqf
Optymalizacja

Markery

Marker
Łączenie z briefing.html

Wyzwalacze

Wyzwalacz
Łączenie z briefing.html

Przykłady

Transport 1
Transport 2
Wspracie AI 1
Wspracie AI 2
Patrol AI 1

Eye Candy

Pogoda
Papa Bear

Uwaga!

Jeśli masz propozycje na nowy turorial, chcesz się czegoś wiecej dowiedzieć, lub zgłosić jakis błąd w tutorialu? Napisz
 

ArmA: 2

Wstęp

ArmA 2 - gameplay

Linki

Optymalizacja
Jest kilka rzeczy o ktrych warto pamitac podczas pracy z ArmA...

1. Jeli muszisz uyc zmiennej , nazwy i lub cigu danych ktrych skad zaley tylko od Ciebie , staraj si uywac moliwie najkrtszych form, zamiast uywac nazw o podobnej skladni
pojazd_opancerzony_numer_2044lepiej uyc mozliwie najkrtszej formy

po_2044
Co to daje? Z punktu widzenia mission makera niewiele, od strony wydajnosci i procesora, ktry bedzie pracowa na serwerze bardzo duzo. atwiej iszybciej wyszukac pord kodu jednoske o nazwie po_2044 ni pojazd_opancerzony_numer_2044

Z drugiej strony warto pamitac o jednej rzeczy... by tworzyac mapy uzywac jakiegos wlasnego unikalnego systemu zapisu. Pozwoli to w przyszlosci np innym ktrzy bed chcieli zmodyfikowac twoja misje w odnalezieniu danej jednoski. Dobrze uzyc jakiegos krtkiego prefixu przed nazwa istotnych jednostek.
np xy_po_2044 W ten sposb atwiej taka jednostke odszukac w kodzie, a druga sprawa gdy ktos zaimportuje czesc swojej misji do naszej mamy pewnosc ze nie bedzie adnych konfliktw w nazwach i nie bedzie potrzeby autozmiany nazwy jak to zwykle robi edytor przy CTRL+C - CTRL+V..