Strona głowna O_klanie Sklad regulamin serwery Strona głowna Strona głownaap_downloads
ol

ArmA: Tutoriale

Wstęp

Tworzenie mission.sqm
Tworzenie description.ext
Tworzenie briefing.html
Tworzenie init.sqf
Optymalizacja

Markery

Marker
Łączenie z briefing.html

Wyzwalacze

Wyzwalacz
Łączenie z briefing.html

Przykłady

Transport 1
Transport 2
Wspracie AI 1
Wspracie AI 2
Patrol AI 1

Eye Candy

Pogoda
Papa Bear

Uwaga!

Jeśli masz propozycje na nowy turorial, chcesz się czegoś wiecej dowiedzieć, lub zgłosić jakis błąd w tutorialu? Napisz
 

ArmA: 2

Wstęp

ArmA 2 - gameplay

Linki

description.ext
W pierszej kolejnosci definiujemy co ma si ukazac na naszym ekranie podczas ladowania misji
onLoadMission=Evolution Blue AP v1.0;
OnLoadIntro = "YourMessage";
OnLoadIntroTime = False;
OnLoadMissionTime = False;

Teraz zajmiemy si tym co definiuje typ misji

onLoadMission
- Nazwa misji
OnLoadIntro - Nasza wiadomoc Obie informacje pojawiaj si przez kilka chwil po czym znikaj jak tylko zostanie zaadowana misja wiec nie powinny byc to wiadomosci i nazwy zbyt dlugie do odczytania.. Jeli zabraknie onLoadMission to w menu wyszukiwania misji MP w grze pojawi si zamiast nazwy misji nazwa pliku z misj co nie jest porzdane..
OnLoadIntroTime - Definiuje czy przy starcie misji ma ukazac si aktualna godzina False, True
OnLoadMissionTime
- Definiuje czy przy starcie misji ma ukazac si aktualna godzina False, True


class Header
{
gameType = COOP;
minPlayers = 1;
maxPlayers = 30;
playerCountMultipleOf = 1;
};

gameType - Wybr pomidzy, DM, Team, Coop, CTI
minPlayers -Minimalna # graczy w misji, powinno byc zawsze 1
maxPlayers -Maksymalna # graczy w misji,
playerCountMultipleOf - Wartoc 1 daje znak dla enginu gry ze jest to misja Multiplayer

Czas na ustawienia dotyczce respawnu

respawn="3";
respawndelay=10;
respawnVehicleDelay="3";

respawn - Wybr pomiedzy typem respawnu
0 - bra respawnu,
1 - jako obserwator,
2 - dokladnie w tym samym miejscu w ktrym zgines,
3 - w bazie,
4 - w grupie, jesli jeszcze sa w niej jednoski AI jesli nie to bedzie mozliwy tylko tryb obserwacji
5 - po stronie w w ktrej walczysz nie jesli jest jeszcze na mapie jakakolwiek "grywalna" jednostka przy zyciu
respawndelay - Definiuje co # sekund bdzie moliwy respwan;
respawnVehicleDelay - Definiuje co # sekund bdzie moliwy respwaw w pojedzie jesli taki zostawnie stworzony na mapie ( np ruchomy ambulans )

Inne ustawienia
disabledAI=1;
disabledAI - Wartosc 1 usuwa wszystkie jednostki AI grywalne zapobiegajc tym samym respawn w trakcie akcji

Teraz pora na ustawienia HUD - Czyli tego co bedzie widzia gracz na ekranie po zalogowaniu

briefing=0;
debriefing=0;
showGPS=1;
showRadio=1;
showPad=1;
showWatch=1;

debriefing
- Wartosc 1 pokazuje briefing z celami misji na kocu gry, 0 - wycza
briefing - Wartosc 1 pokazuje briefing z celami misji , 0 - wycza
showGPS - Wartosc 1 pokazuje GPS, 0 - wycza
showWatch - Wartosc 1 pokazuje Zegarek, 0 - wycza
showPad - Wartosc 1 pokazuje Notatnik - 0 - wycza
showRadio - Wartosc 1 pokazuje Radio - 0 - wycza

Na tym koczymy edycje description.ext, teraz poraz zabrac si za briefing gry