Strona głowna O_klanie Sklad regulamin serwery Strona głowna Strona głownaap_downloads
ol

ArmA: Tutoriale

Wstęp

Tworzenie mission.sqm
Tworzenie description.ext
Tworzenie briefing.html
Tworzenie init.sqf
Optymalizacja

Markery

Marker
Łączenie z briefing.html

Wyzwalacze

Wyzwalacz
Łączenie z briefing.html

Przykłady

Transport 1
Transport 2
Wspracie AI 1
Wspracie AI 2
Patrol AI 1

Eye Candy

Pogoda
Papa Bear

Uwaga!

Jeśli masz propozycje na nowy turorial, chcesz się czegoś wiecej dowiedzieć, lub zgłosić jakis błąd w tutorialu? Napisz
 

ArmA: 2

Wstęp

ArmA 2 - gameplay

Linki

Transport 1
[Opis zagadnienia]
Zaczniemy od maego patrolu z MI przeciwnika ktry zaaduje oddzia onierzy z bazy i przyleci w miejsce akcji wylduje we wskazanym miejscu i odleci do bazy po kolejny oddzial

No to zaczynamy:

1 Ustawiamy map w miejscu gdzie ma pojawic si oddzia wroga. Wciskamy klawisz F1 co wywoa menu JEDNOSTKI. Tworzymy przez doubleklick now jednostke. Wybieramy kolejno.
STRONA: wschd
KLASA
: ludzie
KONTROLA
: niegrywalny
STARE INFORMACJE: nieznany
BLOKADA POJAZDU: domylne
STOPIE
: kapral ( w kocu nie chcemy szeregowego jako dowodce druyny )
JEDNOSTKA: dowdca druyny
SPECJALNE: brak
NAZWA: dr_01
UMIEJTNOSCI: ustawiamy na wysoko
AZYMUT: tak jak si na m podoba ( np twarz do pnocy gdzie bdzie sta MI )

Teraz tworzymy trzech szeregowych i doaczamy ich do grupy

STRONA: wschd
KLASA
: ludzie
KONTROLA
: niegrywalny
STARE INFORMACJE: nieznany
BLOKADA POJAZDU: domylne
STOPIE
: szeregowy
JEDNOSTKA: czlonek zalogi
SPECJALNE: brak
NAZWA: - tu nic nie wpisujemy -
UMIEJTNOSCI: ustawiamy na wysoko
AZYMUT: tak jak si na m podoba ( np twarz do pnocy gdzie bdzie sta MI )

Teraz tworzymy kolejno 3 takie jednostki. Zauwa e kada automatycznie jest przydzielana do dowdcy. W ten sposb stworzymy druyne o skadzie i liczebnosci jaka si nam podoba... teraz tworzymy kolejna druzyne... z tym e jej dowdca bedzie mia w polu
NAZWA DRUZYNY: dr_02

Zauwa tylko e gdy tworzysz kolejnedo dowdce druzyny jest automatycznie polaczony z poprzednim dowdc. Nam na tym nie zaley wiec wciskamy F2 i po uprzednim wybraniu jednostki drugiego dowdcy LKM przecigamy od dowdcy w puste miejsce i puszcamy. W ten sposb tworzym osobn grup. Moemy take..po uprzednim zaznaczeniu oddziau poprosu go skopiowac i wkleic obok CTRL+C i wlkejamy CTRL+V

Teraz przysza kolej na smigowiec ktry wystartuje z punku A .. przyleci do punktu B.. odbierze zaoge i przyleci do punktu C i wrci do bazy do punktu D.

Tworzmy w takim razie migowiec transportowy nieopodal... Wybieramy wiec F1 i ustawiamy kolejno

STRONA: wschd
KLASA
: lotnictwo
KONTROLA
: niegrywalny
STARE INFORMACJE: nieznany
BLOKADA POJAZDU: domylne
STOPIE
: szeregowy
JEDNOSTKA: Mi-17 to nasz transportowiec juz wraz z pilotem.
SPECJALNE: brak ( jesli chcemy by juz znajdowa sie w powietrzu wybieramy - W locie )
NAZWA : heli_01
UMIEJTNOSCI: ustawiamy na wysoko
AZYMUT: tak jak si na m podoba ( np twarz do pnocy gdzie bdzie sta MI )

Teraz pora na tworzenie punktw nawigacyjnych.

Wciskamy F1 Wybieramy naszego Mi-17 i wciskamy F4 tworzymy nowy punkt nawigacyjny to przed nim i kolejno punkty do miejsca ldowania tam gdzie znajduje si ju zaoga... Pierwszy punkt nawigacyny bedzie posiada opcje RUSZAJ DO i tak wszystkie kolejne punkty na wigacyjne az do ostatniego ktry nas zaprowadzi punktu A... ostatni punkt bedzie posiada opcja ZAADUJ. Tworzymy kolejne punkty nawigacyjne z opcj RUSZAJ DO a do momentu kiedy dotrzemy do punktu rozadunku C. Wybieramy wtedy opcje ROZADUJ TRANSPORT i kojene punkty RUSZAJ DO a do punktu D i w ostatnim punkcie znw ZAADUJ.

Czas to wrzystko zsynchronizowac z naszymi oddziaami... Dla oddziu wyznaczamy kolejno punkty w miejscu zaadunku czyli RUSZAJ DO a pzniej w miejscu B gdzie lduje heli wybieramy WSIADAC i w punkcie C ...WYSIADAC i jaki kolejny punkt dla druzyny tam gdzie ma ona ma sie udac juz z RUSZAJ DO

Pora to wszystko zsynchronizowac. Wybieramy wiec punkt druzyny WSIADAC wciskamy F5 i aczymy kolejno z ZAADUJ naszego hel_01
oraz WYSIADAJ Z ROZADUJ TRANSPORT

Jedyne co nam teraz pozostao to dokladnie wskazac nam miejsce ladowania.. tak by w jakich trudnych nie wyldowa nam heli na drzewie ;)

W tym cielu wybieramy F1 i tworzymy jednostke heli pad tak samo dla punktu B i C

STRONA: pusty
KLASA
: obiekt
JEDNOSTKA: H - Niewidzialny

Teraz umiesc tak Helipady by nie stylkay sie z punktami wyladuj i zaladuj.. zapisz mape i przetestuj...

Do rozwizania pozostaje teraz kwestia powtarzalnosci tej akcji do chwili uruchomienia triggera..ktry zakoczy dostarczanie posikw w chwili zniszczenia jakiegos obiektu np radiostacji..